mandag 8. februar 2016

Knipledilla

Det store hjertet jeg holder på med drar meg til kniplepinnene i hver ledige stund, ja mer enn det. Det ene hjertet etter det andre har nå kommet til syne.  Farene for at jeg er blitt hekta er stor der jeg sitter med knipleputa på fanget i godstolen. TV med sport mm surrer i bakgrunnen. Høydepunktene der blir små avbrekk i kniplingen.

I knipleklubben sist snakket vi om å lage egne mønster. På 17. mai og Eidsbergs kommuneblomst var temaer som satte kreativiteten i gang. Uten erfaring med å lage mønster så jeg på Pinterest for å finne noe som kunne være utgangspunkt for disse temaene.

Jeg fant mønster til blomsten og satte i gang. Blomstene ble OK i seg sjøl, men traff ikke helt med linnea som har en smalere klokke. Her må jeg nok forske videre på hvordan det skal gripes an.

Idé til 17. mai-sløyfe fant jeg i det store hjerte-mønsteret. Førsteutgaven av denne har potensiale, men jeg ser den bør forbedres med smalere midtfelt. Nytt og mer presist mønster er laget. Det skal prøves ut i løpet av dagen slik at Knipleklubben kan ha noe å gå ut fra når vi skal se på ulike ideer i kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar